Zašto je suho oko teško liječiti - Očna poliklinika Medić Jukić

Alergija i suhoća očiju

Zašto je suho oko teško liječiti? Saznajte danas u u ovom informativnom članku.

Problemi suhog oka

Ono što najviše frustrira kod suhog oka je…

• Poteškoće u pronalaženju olakšanja od simptoma suhog oka
  • Gotovo polovica (48%) pacijenata sa suhim okom reklo je da su pažljivo slijedili svoj plan liječenja, ali samo 13% doživjelo je trajno olakšanje
  • Većina ljudi kaže da kapi za oči bez recepta same po sebi ne pružaju dovoljno olakšanje i traže dodatne tretmane
  • Kućni lijekovi uključuju pijenje dodatne vode tijekom dana (izvijestilo je 76% ispitanika), korištenje toplog obloga (56%), često treptanje (52%), izbjegavanje cigareta i pasivnog pušenja (45%) i temeljito uklanjanje šminke s očiju ( 34%)

Frustracija zbog toga kako se dijagnosticira ili percipira suho oko

• Između četvrtine i trećine ljudi kaže da je njihovo stanje otpisano kao “bolest starije osobe” ili pripisano nečemu manje teškom kao što je alergija
  • Gotovo polovica ljudi osjeća da drugi ne razumiju kroz što prolaze ili ne cijene stvarnost njihove nelagode

Borite se s iscrpljujućim simptomima suhog oka

• Mnogi ljudi se bore s više simptoma kao što su suhoća (76%), osjećaj stranog tijela (64%), umor očiju (62%), osjetljivost na svjetlo (62%) i zamagljen vid (60%), kao i pečenje, grebanje i svrbež
  • Suho oko ometa mnoge aspekte svakodnevnog života, uključujući vožnju noću (56%), čitanje (42%), korištenje računala (34%) i gledanje televizije (24%)

Suho oko je vrsta površinske bolesti oka, skupine poremećaja zbog kojih oči ne proizvode dovoljno suza ili suze odgovarajuće kvalitete. Suze su neophodne za zdravlje očiju.

Površinska bolest oka vrlo je složena s mnogo podtipova i simptoma koji se preklapaju. Postavljanje ispravne dijagnoze zahtijeva stručnost i može potrajati.

Mnogi simptomi su označeni i tretirani kao suho oko, ali pacijentima možda neće biti bolje jer boluju od drugih bolesti. Zašto je suho oko teško liječiti 03 - Očna poliklinika Medić Jukić

Alergijski konjunktivitis, blefaritis, disfunkcija meibomovih žlijezda, sindrom klonulog očnog kapka, distrofije rožnice i toksičnost lijekova ili kozmetike samo su šačica od mnogih stanja koja se netočno mogu nazvati bolešću suhog oka. Iako umjetne suze mogu pružiti privremeno olakšanje u mnogim od ovih slučajeva, one ne liječe temeljne uzroke.

Ljudi koji se osjećaju frustrirani ne bi trebali odustati. Sve je veći broj dijagnostičkih alata za određivanje korijenskih problema i sve veći broj tretmana za njihovo rješavanje, a u Poliklinici Medić Jukić uvijek se trudimo biti u korak s vremenom i pružiti svakom našem pacijentu najbolju moguću njegu i skrb, jer zdravlje vašeg vida nama je na prvom mjestu.

Dijagnostički testovi koje koriste stručnjaci za suho oko uključuju:

Tearlab osmolarni sustav: Ovaj alat može odrediti ima li netko bolest suhog oka i koliko je ozbiljna.

InflammaDry: Ovaj test otkriva upalnu molekulu koja je gotovo uvijek povišena u suzama pacijenata s bolešću površine oka.

Specijalist oftalmolog može koristiti i druge testove koji mjere kvalitetu suza. Oni također mogu obaviti slikovne testove kako bi pronašli probleme s meibomovim žlijezdama koje proizvode masnu komponentu zdravih suza.

Liječenje suhog oka je teško, ali nije nemoguće

Danas je dostupno mnogo uređaja i lijekova, a na pomolu su još učinkovitiji tretmani. Pronalaženje rješenja može uključivati ​​pokušaje i pogreške. Mnogi ljudi smatraju potrebnim kombinirati terapije i napraviti nekoliko promjena u načinu života.

Vaš oftalmolog može predložiti:

• Promjene u načinu života, okolišu i ishrani
  • Punktalne čepove (pema engl. punctal plugs)
  • Lokalne lijekove ili pilule koje sprječavaju upalu i infekciju
  • Uređaji kao što su LipiFlow, TearCare, Blephex i/ili specijalne kontaktne leće

Što je eksplozija suhog oka?

Eksplozija je epizoda pogoršanja simptoma suhog oka koja se javlja kao odgovor na vanjski okidač kod pacijenata koji imaju bolest suhog oka. Često se javlja iznenada, kao rezultat upalnog odgovora tijela na ozljedu.

Ako vam lopta udari u ruku, vaša koža postaje crvena, nabrekne i postaje bolna. Kada vaša površina oka dobije ‘udarac’, vaše oko zasuzi, pocrveni i osjeća se nelagodno.

Pojava je slična “napadu” kod pacijenta koji ima astmu. U oba slučaja, nelagoda može biti pojačana prirodnim imunološkim odgovorom tijela. Liječnici procjenjuju da oko 80% pacijenata sa suhim očima iskusi takav napad.

Što uzrokuje razbuktavanje suhog oka?Zašto je suho oko teško liječiti 01 - Očna poliklinika Medić Jukić

Mnoge stvari mogu smanjiti suzenje ili uzrokovati upalu, uključujući:

• klimatizacija
  • vjetar
  • izloženost niskoj vlažnosti zraka, kao što je duga vožnja avionom
  • neprekinuto vrijeme upotrebe uključujući: rad za računalom, gledanje TV-a ili listanje po telefonu
  • produljeno nošenje kontaktnih leća
  • sezonski alergijski konjunktivitis
  • neuzimanje propisanih lijekova za suho oko
  • zrak koji se izdiše na površinu oka s vrha opuštene maske koja se nosila tijekom pandemije COVID-19
  • operacije oka (uključujući LASIK, kataraktu i druge)

Operacija katarakte i LASIK uobičajeni su okidači suhog oka iz nekoliko razloga. Oštećenje živčanih završetaka rožnice može dovesti do privremenog smanjenja proizvodnje suza i osjeta rožnice. Napadi nakon operacije oka mogu trajati tjednima ili mjesecima. Lokalni lijekovi propisani nakon operacije, kao što su kapi ili masti, mogu pridonijeti napadima, osobito ako sadrže konzervanse. Površina oka će s vremenom zacijeliti i ovi problemi bi se trebali riješiti.

Ako imate suho oko i trebate operaciju oka, razgovarajte sa našim specijalistom oftalmologom o mogućnostima prije operacije kako biste smanjili simptome i “utišali” napad.

Suho oko i vaše okruženje

Mjesto gdje živite može igrati ulogu u razvoju suhih očiju. Na primjer, ljudi koji žive u velikim gradovima s visokom razinom onečišćenja zraka mogu imati veću vjerojatnost da će patiti od simptoma suhog oka od onih u područjima s manje onečišćenja zraka.

Ako ste često u vjetrovitom području, nosite sunčane naočale kako biste smanjili mogućnost da vam vjetar puše izravno u oči i isuši ih. Zapamtite da vam ventilatori i sušila za kosu mogu isušiti oči, stoga ograničite svoje izlaganje njima.

Rad za računalom, čitanje ili gledanje televizije može vam isušiti oči. To je zato što ne trepćete tako često kao inače. Pravite pauze svakih 10 do 20 minuta, odmorite oči i pokušajte češće treptati kako biste svojim očima vratili malo vlage koju su izgubili.

Neki ljudi pronalaze olakšanje od simptoma suhog oka nadopunjavanjem prehrane omega-3 masnim kiselinama, koje se prirodno nalaze u namirnicama poput masne ribe (losos, sardine, inćuni) i sjemenki lana. Pitajte našeg specijalista oftalmologa trebate li uzimati suplemente omega-3 masnih kiselina i, ako da, koliko i u kojem obliku.

Obratite nam se s povjerenjem!