Keratokonus

Keratokonus - Očna poliklinika Medić Jukić, Split

Keratokonus je degenerativna bolest rožnice koja nastaje zbog poremećaja u organizaciji kolagena.

Uzrok  bolesti nije u potpunosti razjašnjen. Smatra se da ulogu u njenom nastanku imaju genetski, fizički i biokemijski faktori.

Bolest je karakterizirana progresivnom deformacijom i stanjenjem rožnice, pojavom i povećanjem kratkovidnosti i astigmatizma i padom vidne oštrine.

Keratokonus obično počinje krajem puberteta i dijagnosticira se najčešće u adolescentnoj dobi, ali u literaturi se navode slučajevi pojave keratokonusa i u dječjoj dobi.

Dijagnoza keratokonusa postavlja se na temelju oftalmološkog pregleda i kornealne topografije. Kornealna topografija je nekontaktna i bezbolna dijagnostička metoda koja nam omogućuje detaljnu analizu rožnice.

Liječenje

Dosad najuspješnija metoda liječenja keratokonusa je cross-linking rožnice. Izvodi se tako da se u  oko ukapava otopina riboflavina nakon čega se rožnica obasjava UVA svjetlom.  Ovim postupkom rožnica se učvršćuje i sprečava se daljnje napredovanje bolesti.

U postoperativnom periodu pacijent nosi terapeutsku kontaktnu leću i ukapava antibiotske i  protuupalne kapi prema preporuci liječnika. Terapeutska kontaktna leća obično se uklanja 7 dana nakon operacije.

Korekcija vida naočalama ili kontaktnim lećama najranije se vrši  3-4 mjeseca nakon operacije.

Kontaktirajte nas telefonom ili nam pišite mailom, a mi ćemo Vam odgovoriti u najkraćem vremenskom roku.

Keratokonus statistika (infografika) - Očna poliklinka Medić Jukić, Split