zdrav vid - Očna poliklinika Medić Jukić Split

Zdrav vid – kako ga očuvati

Za temu “zdrav vid” smo već pisali kako očna mrena ili katarakta sve češće pogađa mlađu populaciju, stoga – ne uzimajte zdravlje vaših očiju zdravo za gotovo ako ih želite očuvati.

Kako očuvati zdrav vid – poduzmite sljedeće jednostavne korake 

zdrav vid 01 - Očna poliklinika Medić Jukić SplitJedite zdravo da bi imali zdrav vid

Dobro zdravlje očiju započinje hranom na vašem tanjuru. Hranjive tvari poput omega-3 masnih kiselina, luteina, cinka i vitamina C i E mogu pomoći u rješavanju problema vida povezanih s dobi poput degeneracije makule i katarakte.

  • zelenim lisnatim povrćem poput špinata i kelja
  • lososom, tunom i drugom masnijom ribom
  • jajima, orašastim plodovima, grahom i drugim nemasnim izvorima proteina
  • narančama i drugim citrusima ili cijeđenim sokovima
  • ubacite ponekad i crveno meso

Dobro uravnotežena prehrana također vam pomaže da ostanete zdrave težine. To smanjuje vaše šanse za pretilost i srodne bolesti poput dijabetesa tipa 2, koji je vodeći uzrok sljepoće kod odraslih.

Prestanite pušiti da oči održite zdravima

Pušenje povećava vjerojatnost dobivanja mrene, oštećenja vidnog živca i degeneracije makule, među mnogim drugim medicinskim problemima. Ako ste prije pokušali prestati pušiti i niste uspjeli, pokušajte ponovo. Što više puta pokušate prestati, veća je vjerojatnost da ćete uspjeti. Zatražite pomoć od svog liječnika.

Očuvajte vaš vid koristeći sunčane naočale 

zdrav vid 02 - Očna poliklinika Medić Jukić Split

Kvalitetne sunčane naočale pomoći će u zaštiti očiju od sunčevih ultraljubičastih (UV) zraka. Previše izloženosti UV zrakama povećava šanse za kataraktu i degeneraciju makule.

Odaberite sunčane naočale koje blokiraju 99% do 100% UVA i UVB zraka. Pri tom valja znati da polarizirane leće smanjuju odsjaj dok vozite, ali ne nude nužno dodatnu zaštitu.

Ako nosite kontaktne leće, dobro je nositi i sunčane naočale za dodatnu zaštitu vašeg vida.

Koristite zaštitne naočale da zaštite oči

Ako na poslu ili kod kuće koristite opasne materijale ili materijale koji se prenose zrakom, nosite zaštitne naočale.

Sportovi kao što su hokej na ledu, klizanje i slično također mogu dovesti do ozljeda oka. Nosite zaštitu za oči. Kacige sa zaštitnim maskama za lice ili sportske naočale s polikarbonatnim lećama zaštitit će vaše oči.

Sklonite pogled sa zaslona računala da odmorite vaše oči i očuvate vaš vid

Predugo gledanje u zaslon računala ili telefona može uzrokovati:

  • Naprezanje oka
  • Zamagljen vid
  • Probleme s fokusiranjem na daljinu
  • Suhe oči
  • Glavobolju
  • Bolove u vratu, leđima i ramenima

Kako sačuvati zdrav vid i zaštiti oči:zdrav vid 03 - Očna poliklinika Medić Jukić Split

  • Provjerite jesu li naočale ili kontaktne leće koje nosite dobre za gledanje na zaslon računala i vodite računa da redovito posjećujete oftalmologa. Nerijetko nekontrolirana dioptrija i nošenje krivih naočala ili kontaktnih leća može stvoriti više štete nego koristi.

Ako vam naprezanje očiju neće nestati, dogovorite pregled kod svog liječnika i razmislite o mogućim rješenjima (npr. računalnim naočalama).

  • Pomaknite zaslon tako da vam oči budu u ravnini s vrhom zaslona.
  • Pokušajte izbjeći odsjaj prozora i svjetla. Ako je potrebno, upotrijebite zaslon protiv odsjaja.
  • Odaberite udobnu, potpornu stolicu. Postavite ga tako da vam stopala budu ravna na podu.
  • Ako su vam oči suhe, trepnite više ili pokušajte koristiti umjetne suze.
  • Odmarajte oči svakih 20 minuta. Ustanite barem svaka 2 sata i napravite 15-minutnu pauzu.

Za osobe koje boluju od dijabetesa donosimo i dodatne savjete kako očuvati zdrav vid

Dijabetes

S vremenom povišeni šećer u krvi može oštetiti sitne krvne žile u očima. To može dovesti do stanja koje se naziva „dijabetička retinopatija“. Visok šećer u krvi također može dovesti do katarakte i glaukoma, što se događa ranije i češće kada imate dijabetes.

Prije svega važne su vam redovite oftalmološke kontrole, zasigurno jednom godišnje. Na taj način će vam se moći dovoljno rano uočiti

bilo koji problem koji nastane, a to ujedno znači i brže rješavanje problema.

Održavajte dijabetes pod kontrolom redovitim mjerenjem, redovitim kontrolama, ali i prehranom i kretanjem. Ako ćete to činiti, možete usporiti svako oštećenje sitnih krvnih žila u očima. Nekoliko puta godišnje trebali biste napraviti kompletnu krvnu sliku koja ne bi smjela pokazati vaš tromjesečni postotak šećera većim od 7%.zdrav vid 04 - Očna poliklinika Medić Jukić Split

Kontrolirajte ako imate i visoki krvni tlak. To može dovesti i do bolesti oka. Ako imate povišen krvni tlak i dijabetes, morate biti još pažljiviji prema svom zdravlju. Zamolite svog liječnika da provjeri krvni tlak pri svakom posjetu. Za većinu ljudi s dijabetesom to bi trebalo biti manje od 130/80.

Kolesterol

Provjerite razinu kolesterola. Potreban je samo test krvi kako biste saznali koliko imate „lošeg“ LDL i „dobrog“ HDL kolesterola. Previše LDL-a povezano je s oštećenjem krvnih žila.

Svakako se trebate više kretati. Tjelovježba može imati velik utjecaj na šećer u krvi. Pomoći će vam da održavate svoj dijabetes pod kontrolom, a samim time i veću brigu o zdravlju vašeg cjelokupnog organizma, pa tako i zdravlja vaših očiju.

U slučaju da ne pazite svoj vid postoje velike šanse od razvoja sive mrene ili katarakte koja se ne može liječiti ni kapljicama, niti tabletama vitamina već ultrazvučnom operacijom sive mrene ili katarakte koju nudi naš vrhunski tim stručnjaka u Poliklinici Medić Jukić. Danas se najčešće provodi upravo ultrazvučna operacija sive mrene (fakoemulzifikacija). Klasična, ekstrakapsularna operacija sive mrene polako se napušta. Nakon što je operacijski odstranjena, siva mrena ne može ponovo “narasti”. No moguće je da s vremenom (mjesecima, a nekad i godinama nakon operacije sive mrene) dođe do zadebljanja stražnje kapsule leće koju ostavljamo u oku prilikom operacije da bismo na nju prislonili umjetnu leću koju ugrađujemo u oko. Ovakvo zadebljanje naziva se “sekundarna katarakta“, uzrokuje pad vidne oštrine.

Ultrazvučnu operaciju mrene u mlađoj životnoj dobi možete izbjeći pametnim i odgovornim ponašanjem prema zdravlju svojih očiju.

Intenzivno gledanje u ekran računala

Svakodnevno višesatno gledanje u ekran računala opterećuje oči i dovodi do neugodnih posljedica koje se u nekim slučajevima mogu negativno odraziti na zdravlje. Ako redovito provodite sate ispred računala, a na kraju dana dobijete glavobolju i suhe oči, moguće je da vaš stol nije pravilno postavljen ili previše naprežete oči, što utječe na čak 90 posto ljudi. Mnogi mladi ljudi ne razmišljaju o zdravlju, u 21. stoljeću, vremenu kada je stalna žurba normalna stvar, zaboravljamo stati i odvagati zdravlje ili posao. Ponekad je to zaista potrebno. Posao se danas sve više seli online, a samim time povećava se i naše vrijeme koje provodimo za različitim modernim uređajima. Svatko iz svoje potrebe, razloga i/ili navike.

Treba imati na umu da nitko ne želi prerano dobiti mrenu i prerano završiti na ultrazvučnoj operaciji sive mrene ili katarakte, ali i da dobra većina ne razmišlja da zaista postoje brojni načini prevencije i intervencije koju možemo izvršiti nad samim sobom kako bi promijenili lose životne navike, poradili na vlastitoj strukturi dana, prehrani i fizičkoj aktivnosti. Bilo da smo u potpunosti zdravi u ovom trenutku bilo da već imamo neku dijagnozu poput dijabetesa.

Zdravlje vida moguće je pratiti, kontrolirati i održavati bez obzira na današnji način života, uz neke osobne promjene, ali i redovite oftalmološke kontrole.

Očna poliklinika Medić Jukić pruža individualan pristup prilikom kojeg vam možemo pomoći dodatnim savjetima kako poboljšati svoje zdravstveno stanje, a time i zdravlje vašeg vida.

Obratite nam se s povjerenjem, jer zdravlje vašeg vida u najvećoj mjeri leži u Vašim rukama. Naše su tu tek da vam pripomognu.

OSTALE OBJAVE

Naručite se za pregled

Za sva pitanja i konzultacije medicinski tim poliklinike i djelatnici stoje Vam na raspolaganju putem telefona 021 343 049 i 091 343 0491 te e-mail adrese ocna.poliklinika@gmail.com

Scroll to Top
Malcare WordPress Security