Katarakta i makularna degeneracija - Očna poliklinika Medić Jukić

Katarakta i makularna degeneracija – što očekivati i kako postupiti?

Senilna makularna degeneracija oka (SMD), frustrirajuće je stanje koje umanjuje sposobnost jasnog viđenja detalja. Ako su u kombinaciji gubitak centralnog vida uz mutnoću od katarakte, imate recept za značajan gubitak vida.

Možete li imati operaciju katarakte kako biste vratili jasan vid ako imate makularnu degeneraciju? Odgovor je da… ali postoje neki faktori koje će prvo razmotriti naš specijalist oftalmolog u Poliklinici Medić Jukić.

Koje stanje više utječe na vaš vid: Katarakta ili makularna degeneracija?

Prije operacije katarakte, vaš oftalmolog će željeti saznati da li je većina gubitka vida uzrokovana kataraktom ili SMD-om. Neke osobe koje imaju puno oštećenja mrežnice od makularne degeneracije neće vidjeti puno ili nikakvog poboljšanja vida nakon operacije katarakte.

Vaš oftalmolog će pregledati vašu mrežnicu i napraviti fotografije kako bi procijenio njezino stanje. Također će pogledati koliko je mutna vaša leća kako bi vidio koliko vid može blokirati katarakta.

Operacija katarakte kod SMD-a možda neće vratiti vašu sposobnost obavljanja bliskih zadataka, poput čitanja. Uklanjanje katarakte omogućit će više svjetla da uđe u oko, ali to možda neće biti dovoljno za dobar centralni vid. Za oštar vid potrebna nam je jasna leća i zdrava mrežnica.

Da li operacija katarakte pogoršava makularnu degeneraciju?

Zbog toga što operacija katarakte uzrokuje upalu unutar oka, postoji zabrinutost da bi mogla pogoršati SMD. Nedavno istraživanje razmotrilo je ovaj rizik za one sa suhom ili vlažnom SMD. Dok su rezultati ranijih studija bili nejasni, ovo istraživanje (AREDS2, ili Studija bolesti oka povezanih sa starenjem 2) pruža više jasnoće. Sudionici studije procijenjeni su do 10 godina. Sve u svemu, sudionici koji su imali operaciju katarakte nisu pokazali povećani rizik od napredovanja SMD-a u odnosu na one koji nisu. To su dobre vijesti za one s SMD-om koji bi mogli imati koristi od operacije katarakte.

Također nema dokaza da će operacija katarakte povećati vjerojatnost razvoja suhe ili vlažne SMD.

Na sreću, za one koji se bore s dvostrukim udarom gubitka vida od SMD i katarakte, studije su pokazale da operacija katarakte može poboljšati vid kod onih koji su kandidati za postupak. Vi i vaš oftalmolog možete razgovarati o vašim opcijama za postizanje boljeg vida.