Očni Pregledi - Očna poliklinika Medić Jukić

20 iznenađujućih zdravstvenih problema koje mogu otkriti očni pregledi

Očni pregledi se ne odnose samo na vid. Oni se tiču ​​vašeg zdravlja. Vaše su oči prozori za pregled krvnih žila, živaca i vezivnog tkiva u cijelom tijelu. Problemi uočeni u oku često su prvi znakovi bolesti koja vreba negdje drugdje. Donosimo 20 iznenađujućih stanja koje oftalmolog može otkriti tijekom opsežnog očnog pregleda:

Aneurizma

Aneurizma je mjehur u stijenci krvne žile. Znakovi aneurizme mogu uključivati ​​tešku, jednostranu glavobolju ili gubitak funkcije lica ili tijela. Aneurizme mogu biti katastrofalne i zahtijevaju hitnu liječničku pomoć.

Tumor na mozgu

Tumori mogu uzrokovati povećani pritisak u mozgu koji se prenosi na oko. Oteklina u blizini stražnjeg dijela očiju uzrokuje promjene na optičkom živcu koje oftalmolog može vidjeti. Gubitak bočnog vida, nedavni dvostruki vid ili promjene u veličini zjenice drugi su znakovi tumora na mozgu.

Rak krvi, tkiva ili kože

Tijekom detaljnog očnog pregleda mogu se pronaći brojni karcinomi. Rak kože može zahvatiti kapke i vanjsku površinu oka. Najčešći tipovi karcinoma kože su bazalocelularni, planocelularni i melanom. Leukemija i limfom također mogu utjecati na unutarnji dio oka. Tumori u dojci i drugim područjima mogu se proširiti na očne strukture.

Dijabetes

Očni Pregledi 02 - Očna poliklinika Medić Jukić

Sitne krvne žile u mrežnici koje propuštaju tekućinu ili krv mogu biti znak dijabetičke retinopatije. Ponekad se ova bolest pojavljuje u očnom tkivu i prije nego što je osobi dijagnosticiran dijabetes. Rano otkrivanje može pomoći ljudima da izbjegnu gubitak vida i druge ozbiljne komplikacije.

Arteritis divovskih stanica

Giant cell arteritis (GCA) je dugotrajna upala arterija srednje veličine koja zahvaća ruke, gornji dio tijela i vrat. Te iste arterije pomažu hraniti oči, a upala može rezultirati zamagljenim vidom, dvostrukim vidom ili čak iznenadnim gubitkom vida na jednom ili oba oka. Prošireni pregled oka i krvni testovi za ovo stanje mogu omogućiti ranu dijagnozu GCA. Medicinsko liječenje može spriječiti doživotnu sljepoću ili čak ranu smrt.

Srčana bolest

Oftalmolozi mogu otkriti rane znakove srčanih bolesti u očima.

Visoki krvni tlak

Neuobičajeni zavoji, pregibi ili krvarenje iz krvnih žila u stražnjem dijelu oka mogu signalizirati visoki krvni tlak. Visoki krvni tlak poznati je čimbenik rizika za nastanak i/ili napredovanje glaukoma, dijabetičke retinopatije, makularne degeneracije i drugih bolesti.

Visok kolesterol

Žuti ili plavi prsten oko rožnice može biti znak visokog kolesterola, osobito kod osobe mlađe od 40 godina. Naslage u krvnim žilama mrežnice također mogu ukazivati ​​na povišeni kolesterol. To može biti preteča moždanog udara opasnog po život.

Lupus

Očni Pregledi 04 - Očna poliklinika Medić Jukić

Ova upalna bolest može se podudarati sa suhim očima. Lupus također može uzrokovati oteklinu bijelog dijela oka, srednjeg sloja oka ili tkiva osjetljivog na svjetlost u stražnjem dijelu oka.

Lajmska bolest

Lajmska bolest je infekcija koju šire krpelji, što dovodi do upale u cijelom tijelu. Mnogi ljudi s lajmskom bolešću dožive upalu vidnog živca.

Toksičnost lijekova

Nekoliko lijekova može biti toksično za mrežnicu i optički živac. Simptomi toksičnosti uključuju crvene kapke koji se ljušte, crvene oči, grebanje rožnice ili konjunktivitis.

Multipla skleroza

Upala vidnog živca može biti preteča multiple skleroze, degenerativne bolesti koja zahvaća živčani sustav. Često ova upala ide ruku pod ruku s teškim zamagljenim vidom, bolnim pokretima očiju ili čak dvostrukim vidom.

Miastenija gravis

Miastenija gravis je autoimuni poremećaj zbog kojeg mišići slabe i lako se umaraju. Prvi simptomi ovog stanja često uključuju oči. Najčešći znak bolesti su spušteni kapci na jednom ili oba oka. Ostali simptomi uključuju dvostruki vid, slabost u rukama ili nogama ili po život opasne probleme s disanjem, govorom, žvakanjem ili gutanjem.

Reumatoidni artritis

Očni znakovi reumatoidnog artritisa (RA) najčešće uključuju crvene oči s dubokom, jakom boli. Ovaj simptom može signalizirati skleritis, bolnu upalu bijelog dijela oka koja zahtijeva medicinsku terapiju. Mnogi ljudi koji imaju RA također pate od suhog oka.

Sarkoidoza

Ova upalna bolest zahvaća više organa u tijelu, uključujući oči. Najčešći očni simptom ove bolesti je iritis, ponavljajuća, bolna upala šarenice ili obojenog dijela oka. Ovo stanje također uzrokuje jaku osjetljivost na svjetlo.

Spolno prenosive bolesti

Sifilis, herpes, klamidija, HIV, gonoreja, genitalne bradavice i stidne uši mogu utjecati na slojeve oka. Ova ozbiljna stanja često se otkriju tijekom očnog pregleda.

Bolest srpastih stanica

Ljudi s bolešću srpastih stanica, genetskim poremećajem krvi, razvijaju ukočene crvene krvne stanice u obliku zareza koje mogu blokirati protok krvi kroz tijelo. Ova bolest može uzrokovati ogroman spektar očnih promjena, od crvenila i pucanja krvnih žila na površini oka do teških krvarenja, pa čak i odvajanja mrežnice unutar oka.

Sjögrenov sindrom

Ova autoimuna bolest uzrokuje da bijela krvna zrnca u tijelu napadaju žlijezde koje proizvode suze i slinu. Ne iznenađuje da su suhe oči ključna karakteristika Sjögrenovog sindroma. Ostali simptomi uključuju peckanje u očima, zamagljen vid i suha usta.

Moždani udar

Krvne žile mrežnice ponekad sadrže blokade ili ugruške. Ove blokade mogu uzrokovati iznenadne slijepe pjege ili dati osjećaj “zavjese” koja se zatvara. To može ukazivati ​​na povećani rizik od moždanog udara. Gubitak bočnog vida također može biti upozorenje na oštećenje mozga uzrokovano prethodnim moždanim udarom.

Bolest štitnjače

Izbočene očne jabučice i očni kapci koji se povlače očiti su znakovi hipertireoze, najčešće uzrokovane Gravesovom bolešću. To se događa kada štitnjača proizvodi previše ili premalo hormona. Ponekad se to poklapa sa suhim okom, zamagljenim vidom ili gubitkom vida.

Vaskularna bolest

Poremećaji zgrušavanja i poremećaji krvarenja mogu uzrokovati vidljivo krvarenje u i oko oka. Ovi poremećaji također mogu uzrokovati krvarenja u mrežnici koja ugrožavaju vid.

Nedostatak vitamina AOčni Pregledi 03 - Očna poliklinika Medić Jukić

Suhe oči i noćno sljepilo znakovi su nedostatka vitamina A. Bez dovoljno vitamina A, vaše oči ne mogu proizvesti dovoljno vlage da bi bile pravilno podmazane. Niske razine vitamina A također dovode do noćnog sljepila, sprječavajući proizvodnju određenih pigmenata potrebnih za pravilan rad vaše mrežnice. Manjak vitamina A vodeći je uzrok sljepoće kod djece koja se može spriječiti u cijelom svijetu.

Važno je zapamtiti da ovi simptomi ne jamče da imate određeno zdravstveno stanje. Kad god se očnim pregledom otkrije mogući zdravstveni problem, vaš će oftalmolog preporučiti daljnje testiranje od strane stručnjaka ili liječnika primarne zdravstvene zaštite. Poliklinika Medić Jukić pružit će sve što je potrebno za očuvanje zdravlja vašeg oka, ali i cijelog vašeg organizma.